Jaaa

Hej!
I dag har jag varit med Lisette och vi har varit i Öknehult. Jag provred Megi och hon kommer nästa helg. Jag skulle provridit Erika också men det ville jag inte. Lisette red Erika och direkt när hon hade hoppat upp och börjat skritta börjar hon bocka och sparka bakut. Det var då jag sa att jag inte ville ha henne. När vi kom tog vi in Megi och började borsta henne. Sen flätade jag manen och luggen och sen började jag sadla och tränsa. Sen gick vi till paddocken och skrittade fram i ca. 5-10minuter. Sen travade jag lite och Megi ville inte riktigt gå ut i hörnen och mot staketet. Men efter en stund gick det. Sen testade jag att galoppera lite och det gick också ganska bra. Sen gick de och hämtade ett litet hinder som vi hoppade och först var hästarna lite osäkra men sen fick vi över de och de gick superbra i slutet. Sen skrittade vi av och sen provade vi sadlar. Sen hoppade jag upp barbacka lite och hon är större än Bonanza. Det märktes. Efter det gick vi ner till stallet med de och gjorde i ordning de och sen gick vi. Sen pratade vi lite om när hon skulle komma och hon ska komma nästa helg och då åker Bozze hem. Sen åkte vi och lämnade Lisette. Hennes mamma och min mamma stod och pratade ganska länge. Sen åkte jag hem och började läsa en av mammas böcker. När jag läst lite skulle jag gå och äta och nu sitter jag vid datorn. Bilder kommer snart. I kväll eller i morgon :D
Ha det bra!!

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

vet ni vad det är för fel på bonanza?

2011-10-22 @ 22:37:29
Postat av: Carolina

Han har ont i ryggen och blir halt minst en gång varje månad :/

2011-10-29 @ 11:04:56
URL: http://ridpoonny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0