Hopp hopp över hoppen

I dag är det Tisdag!
I dag var det skola först..... Hade matte prov.. -.- men man fick ju tänka positift för man ska ju till stallet sen!


I dag hade vi hoppträning för susanna Esping :) Jag tyckte att det gick jätte bra. Jonte hoppade jättebra. vi hoppade många stutts tror det var 5 eller 6 hinder i det stuttset det var en jätte bra övning för jonthe att lyfta benen. Börkur var med och hoppade med, min gamla medryttar-islandshäst :d dom var jätte duktiga. På fredag ska jag ta haand om honom så då kommer ni förmodligen få en bildbomb på honom för han e såå söööt!

Vi ska köpa en ny sadel till Jonathan med, en dressyrsadel så att jag kan tävla i det sen <3 

Jonthe och jag på första cleronden :D
stolt jag är när jag tog bilderna på Börkur :D
Puss Lisette & Jonthe!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Du ser lite stor ut på hästen! Onödigt att köpa ny sadel då eftersom du måste sälja honom om något halv år

2011-10-19 @ 08:29:51
Postat av: Lisette

Jag är inte förstor på honom än men jag börjar bli det vet jag. Vi viste att vi bara kan ha jonthe till sommaren för att jag blir för lång men vi ville ha honom för att han är en bra häst att utvecklas med. På tal om längden, det är inte längden som är den viktigast för det är ju inte foten man rider med utan hela benet! Längden har en betydelse med men tittar du på många ryttare så har dom nästan samma längd som jag och har en c-ponny. Det är tyngden som räknas och man ser på hästen om den inte klarar av att ha ryttaren på dig men i mitt fall är jonthe en bra häst till att börja med. :) Men att köpa en sadel till honom är kanske en kostnad som man får ta och det kommer vi att göra. :)

2011-10-19 @ 18:27:00
URL: http://ridpoonny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0