Jonthe ♥

Hej alla! Har inte haft tid att blogga, har fullt upp nu med skola och Jonthe och allt!

I Lördags var jag med Carolina och vi var ju på ökne och red :) Carro på Megi och jag på Erika. Det ¨var jätte kul men Erika var lite knäpp! hon bockade och sparkade hela tiden typ och så men hon var ju jätte snäll att pyssla med. Jag fotade med men bilderna kommer sen har inte kameran här.
I Fredags så kollade jag på en ny sadel till Jonthe som vi tog hem och skulle prova. Vi red i den då med på fredagen och vi fick tips av alla i mitt uderbara stall och många sa att den kanske inte låg så himmla bra, men vi ville ge sadeln en till chans så på Lördagen skulle vi rida med den igen och Jonthe var helt hysterisk när vi borstade och när vi skulle sadla, men då ser vi att Jonthe är svullen och att han ömmar vid sadelpartiet och vid halsen. Jag kan förstå att pollen inte var ok för han bet mig. Men jag ville ju inte ha sadlen när vi red eftersom att han var svullen och hans betende var lite udda. Så den sadlen blir det inte!!!!!!!!


I Söndags så skulle jag och Jonthe rida men jag orkade inte, jag tyckte att det är bättre att jag jobbar från marken och Jonthe var fortförande svullen och han ömade :( Då tog vi och tömkörde istället och det är en bra för att man 1 ska kunna få kontroll på hästen och 2 för att man lär sig hur hsten rör sig och hur den fungerar. Sen ville jag inte belasta det ömma.

I måndags så Hoppade vi lite på lektionen och då var Jonthe inte sig själv i ridningen men det gick bra ändå.

och i dag (tisdag) så skulle jag ha ridit lätt dressyr men min stallkompis kollade på Jonteh för att jag berättade att han beter sig konstigt och hon kollade på honom och hon såg när hon bara när hon tog på honom att han var öm och har något som irriterar honom :( Då så tyckte hon att Jonteh ska få stå en vecka nu och att jag ska få hjälp med att tömköra honom, då så hoppas vi att svullnaden går ner och att ömheten minskar! Men i morgon ska vi hoppa, men då får vi ta det lugnt för att jag vill inte göra något värre än vad det är. Men det ska nog gå bra.

Jag kommer inte att blogga nu ifrån Torsdag till Torsdag för jag ska inte vara hemma. Men sen ska ni få fina bilder :)
 

Puss Lisette & Jonthe :D

Kommentarer
Postat av: emelieejanssonn :)

följer du mig nu ?

säg till när du följer mig så följer jag dig.

2011-10-26 @ 14:42:39
URL: http://emelieejanssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0