Vad "lärde" jag Bonanza?

Hej!
Tänkte skriva lite om vad jag "lärde" eller typ tränade med honom!

Galoppombyten: Det började jag träna efter några veckor och det tog tid. Han lärde sig att göra 1-2 galoppombyten på medellinjen. Det tog ca. 1 månad att träna det. Kan inte riktigt förklara hur jag lärde honom det.

Galopp från halt: Det tog också tid men det var kul att träna det med honom.

Hoppning: Har hoppat runt 80-90cm med honom och det har varit kul. Hemma har jag hoppat vattenmatta, oxer, sockerbitar med honom och min sorts trippelbarr. På ridlägret hoppade jag allt möjligt med honom. Både 80-90 bana och skogshinder.

Vill ni veta något mer så säg till! :)

Ha det bra!




Kommentarer
Postat av: Amanda

Haha fy fan va du ljuger! Du lärde honom inte galoppombyte tönt!

Och du vágade ju inte hoppa över 50cm med honom och plus att du försöker spela tuff men du kan ju inte änns hantera en häst

2011-11-28 @ 15:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0