Nu är jag hemma igen :)

Hej alla fina vänner! Nu har jag kommit hem ifrån en underbar solsemester i Egypten. Saknar det enormt mycket, saknar värmen och vattnet och MM..
Men det är skönt att komma hem och träffa Jonthe var ju i stallet igår och red men jag hade inte tid att blogga då. Men när vi kommer till stallet så pratar vi med Sofia som har hjälpt oss några dagar med Jonthe och då sa hon att i torsdags 27/10 hade Jonthe varit jätte dålig för när hon tömkörde honom hade han inte viljat röra sig och ville inte arbeta. Men Jonthe har ju fått vilat hela veckan och det är jätte bra för att sen när hon tömkörde honom i trosdags igen 3/11 hade hans humör varit på topp och han hade bara njutit av att arbeta och att vara omtyckt och allt. Eftersom att han inte har mått så bra på sistone men sen skulle jag rida i går och Jonthe var som en ny häst helt underbar han var hur snäll som hälst och underbar och han var lycklig oh glad :)
Men nu så måste jag göra en plan när jag rider för att hålla igång Jonthe så att han inte blir öm igen. Och det innebär att:
Måndag: Rider vi lektion
Tisdag: varranan vecka hoppa för Sanna. Annars rida ut.
Onsdag:och varannan vecka hoppa för Roine. Annars tömköra.
torsdag: Vila.
Fredag: rida ut + tömköra
Lördag: Dressyr
Söndag: Hoppa.
Veckorna kommer inte att se ut såhär precis men allt som står måste vi hinna med och inte glömma bort att ha kul :D
Men nu ska jag ta ochn åka till stallet och rida dressyr! Skriver mer sen hur allt har gått :D
Puss Lisette och Jonthe <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0