Lördag

Hej!
I dag  var jag först på marknad och sen åkte jag till stallet.

Marknaden: Först kom Lisa och vi cyklade ner. När vi kom ner dit så ställde vi cyklarna vid Ica. Sen började vi gå lite och mötte Elin och Gabbi. Vi gick lite och pratade och sen gick vi till sockervadden. Jag, Lisa och Elin delade på en. Den tog slut typ direkt. Sen gick vi till tekoppen. Vi åkte en gång. Jag och Elin satt i en kopp och jag vet inte hur mycket vi skrattade. Lisa och Gabbi satt i den  bredvid och de skrattade nästan lika mycket. Sen gick vi till Henke och pratade lite och sen tillbaka till tekoppen för att kolla när Jonte åkte. Sen gick vi till ett ställe där Elin köpte godis. Lisa köpte också en sur jordgubbsrem men hon som stod i kassan kunde inte räkna. Lisa lämnade 100kr och hon som stod i kassan sa att hon gav henne 100kr tillbaka. Hon sa att två femmor var 20kr och 5kr var 10kr. Sen gick jag till Ebba och Ida för att Lisa skulle hem och jag satt där en stund. Sen cyklade jag också hem.

Stallet: När jag kom till stallet gick jag upp till Bozze direkt och då var Meja där så jag fick krama henne direkt. Sen tog vi Bozze och gick ner med honom till gången och började borsta. Meja ville rida men de skulle åka och hämta Ella. Jag gick och gjorde i ordning Bozze och skrittade runt ridhuset lite. Sen frågade Alexandra om jag ville rida ut med henne och jag gick in i stallet med Bozze och väntade. Sen när hon var klar gick vi ut och satt upp på hästarna. Sen skrittade vi i väg och skrittade en stund. Sen började vi trava lite och sen galopperade vi en bit. Sen fick jag hoppa av Bozze och gå och fixa Fiona´s täcke. Sen satte jag upp i gen och vi red i väg. Vi red i sandbacken och sen genom skogen. Sen galopperade vi en bit till men sen kom det två bilar så vi fick skritta i stället. Sen fortsatte vi och travade lite tills vi kom till vägen. Då skrittade vi resten av biten till stallet. Sen gjorde jag i ordning den lilla svettiga ponnyn jag hade och åkte sedan hem. I morgon åker han och Megi kommer. På måndag eller tisdag ska vi sko henne.

Kvällen: När jag kom hem gick jag och duschade och sen satte jag mig vid datorn. Sen skulle vi äta och mamma hade gjort jättegod mat. Jag fick oxfilé och råstekt potatis. De fick oxfilé och potatisgratäng.(stavas?) Sen började vi kolla på Bilar 2 och det gör vi fortfarande. :D
Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0